Omul în toate gândurile lui

Pe cel mai urmarit post de stiri, sau cum i-or spune ei, am descoperit insa cel mai prost post de glume si idei. Nu ca ar pica asta ca o bomba, nu am vazut sau auzit inca de vreun jurnalist ocupat cu stiri care sa stie sa gandeasca mai mult de doua tipare. Pe Realitatea FM un nene era la microfonul studioului si prelua o legatura cu un corespondent Realitatea TV pentru ca acel corespondent sa-i spuna cum a crescut procentul de minori care violeaza, beau si se drogheaza. Banalitatile de inceput, cifrele, apoi ciresele au curs pe tort ca o ploaie urata de toamna.

Ideea corespondentului era ca sa fie demarate niste proiecte, niste ceva guvernamental astfel incat populatia sa fie informata. Nimic rau, discursul e acelasi, stirea a curs pana la capat, apoi incepe brainstorming-ul extrem de futil intre cei doi. Dialog aproximativ exact:
– Pai, sa ia si populatia atitudine. La mine a venit un pusti de 14 ani sa-mi ceara o tigara si eu i-am zis sa plece. Trebuia sa-i fi spus ca nu e bine sa fumeze.
– Da, ai dreptate, si populatia poate ajuta.

Poate ajuta cat ajuta un paracetamol la un infarct. Sa vina un minor sa ceara „da si mie o tigara!” si eu sa-l iau, batraneste si dojenitor „mai, mai pezevenchiule, nu e bine, ma, ce faci. Astea au sa te bage in mormant, asculta-ncoa’ la mine. Vezi de treaba ta, nu mai fuma. Strange bani pentru o cauza nobila, sa inveti de exemplu.” Iar atunci minorul, cu ochi galesi, probabil dupa vreun aurolac sau altceva, ganditor si cu toate sugativ al cuvintelor mele va spune „mars, ba, in pula mea de pocait!”. Dar da, as reusi astfel sa scap de el si sa se fereasca de mine daca ma mai vede.

Sau scenariul doi, unde eu stau la o terasa sau la un pahar/sticla de orice si vine un minor sa ceara alcoolice. „Nenea, nenea, da-mi si mie, da-mi si mie niste ce bei acolo. Hai, da-mi si mie traiasca ce vrei tu!”. Si eu, acelasi caracter si suflet cald, sa imi adancesc privirea in ochii lui si sa-i rostesc dogma de viata: „Ma copile, nu bea, ma, ca ajungi ca drojdierii astia de aici. Tu stii ce pateste ficatu’ tau daca bei? Pune banu’ si ia o carte ca sa afli. Nu bea ca mori de ciroza!”. Cu ochii mari, migdalati si sclipitori cand cauta sticla cu ei imi va spune franc si de altfel modest: „‘te-n gura de zgarcit! Zi, ba, ca nu dai si gata!”. Iar eu voi fi impacat ca macar mi-am imprastiat grija asupra lui.

Mai este si subiectul violurile. Acolo cum il previn? Ma duc la el cand da din cur peste o tanti si este stresat ca aia sa nu-l zgarie sau muste cand i-o da sub nas si ma uit lung, ca surdu’ la radio, si gandesc frazele ce sa-mi curga din creier. El c-o mana pe cutit, cu una pe gura demoazelei si cu adrenalina la cote mai inalte decat erectia lui Terente, iar eu cu dojenire. „Mai, nu asa e cu iubirea, fata poate ar fi facut sex cu tine si fara sa-i inghesui salcamul in soba, trebuia doar s-o cuceresti. Iubirea, cum am auzit eu la nea Pruteanu, tine si de minte, nu doar de fizic. Tre’ sa faci dragoste, nu sex.” Probabil iritat de cuvintele mele sau prea plin de dorinta acerba pentru fata mi-o va reteza scurt de sub temelie: „plimba carasu’, boule, ca se-mpute! Sex, dragoste, viol sau cu consimtamant, lu’ pula mea nu-i pasa!”.

Sa-i spui unui cersetor de orice si de orice fel ca bautul, fumatul sau drogurile nu sunt bune e ca si cum ai vrea sa convingi o virgina ca intr-un gangbang va simti cea mai mare placere cand toate gaurile ii vor fi mai vizitate decat un muzeu in noaptea cand sunt deschise. Dar poti incerca sa-i spui si-n sufletul ala mic, pricajit, completat deloc prielnic de o minte mai seaca decat pamantul Baraganului intr-un an prost te vei simti ca SuperEroul minorilor din lumea intreaga.

Lasă un răspuns

