Omul în toate gândurile lui

Scriu acest articol din tren. Se pare ca tehnologia a evoluat si pe aici de cand am fost eu cu bunicul acum multi ani. Si totusi, de ce Dumnezo n-am wireless in tren?!? Pana atunci, incerc sa imi misc picioarele ca sa nu intepeneasca in locul asta stramt. Si ganditi-va ca este un Inter City, adica o scula lunga care strabate tara de la un capat la altu’. Sa va zic cate ceva despre trenurile astea…

Curand o sa am peste 800 km facuti cu trenul si puteti sa ma credeti ca nu visez sau aberez. Trenurile se impart in mai multe categorii, asta cu Rapid, Accelerat, Inter City sau Personal sunt doar de fatada.Eu le categorisesc asa: cele in care poti sa mergi cu nasul si cele in care nu poti; cele in care poti cand ai chef sa fumezi o tigara intre vagoane ca nu deranjezi pe nimeni, evident si cele in care nu poti; cele in care picioarele tale nu stau incordate asteptand o varice si cele in care nu; etc etc. Iar tu pentru toate astea platesti un pret destul de mare, chiar daca iti cumperi bilet ca elev. Tot degeaba….

Prietenul la nevoie se cunoaste, iar nasul in tren iti este un prieten foarte bun. Cu el te intelegi si la fel ca in oricare afiliere cunoscuta de civilizatia noastra, exista castiguri de fiecare parte. Manevra s-a facut in fata mea, ca doar sunt un simplu copil si n-am ce zic sau sa inteleg situatia. Cum decurse afacerea:

„- Pana unde mergi unchiaşule?
– Pana la Timisoara, zise el incet.
– Nu pot dom’le. Daca vrei pana la Arad ca de acolo sunt controale.
– Bine-i si pana acolo…”
Controlorul iese din compartiment si revine dupa cateva minute.
„- Unchiaşule, de la Arad incolo iti scriu bilet. Ridica ochii spre mine iar eu il privesc compatimitor ca nu poate face o fapta buna. Sunt controale, imi spune privindu-ma in ochi.
– Bine dom’le, daca nu se poate altfel…
– Hai ca de cat sa avem amandoi probleme… Scump ii 10 lei biletu’ ? Cat o bere.
Batranu’ nu zice nimic, doar da din cap afirmativ. Controlorul ii scrie biletul
– Asa, Arad – Timisoara Nord, 100 km… Pret: 10 lei. Iaca-ta… Ii intinde biletul.”

Am vazut doar ca i-a scris 10 lei pe bilet si momentul in care i-a intins banii. Daca nu sunt cumva daltonist, va spun sigur ca n-a fost o foaie portocalie, ci una mai albastra. Iar cu asta s-a terminat afacerea. Am coborat in Arad cu batranu’ jos ca sa tragem o tigara. Avea bani destui, credeti-ma! Dar totusi, a hotarat sa mearga cu nasul. Se mai intreaba astia de la Guvern de ce n-are CFR-ul incasari destule si ca nu-i eficient.

* scuze pentru colegii scriitori pentru ca n-am reusit sa public articole din cauza plecarii mele prin tara

Comments on: "Cacă-te Frate Române sau CFR" (2)

  1. Asa e peste tot :)). Mie si unu-i prieten ne-a luat 30 de lei de la Bucuresti pana la Focsani, ca 20 nu i-a ajuns animalului :)) Era noaptea revelionului, avea nevoie de banuti.

Lasă un răspuns

